سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1تستر ترانس ماتور prova 1660306002712103600000011036000000
بستن

تعمیر یخچال در منزل ، تعمیر یخچال،یخچال

انواع تصفيه آب خانگي و صنعتي

تعمير اجاق گاز ، عيب يابي و ارائه راه حل تعميرات اجاق گاز
 

تعمير اجاق گاز ، عيب يابي و ارائه راه حل تعميرات اجاق گاز

اجاق گاز چيست ? 

اجاق گاز وسیله‌ای برای آشپزی است که از گاز قابل اشتعالی مانند گاز طبیعی، پروپان یا بوتان به عنوان سوخت استفاده می‌کند. با آنکه استفاده از اجاق گاز قدمت زیادی ندارد، ولی امروزه اجاق گاز یکی از ضروری‌ترین وسایل منازل ایرانی است و زندگی بدون آن، بخصوص در شهرهای بزرگ با دشواری همراه است.اجاق گاز همچنین یکی از رئوس اصلی مثلث کار در آشپزخانه را تشکیل می‌دهد.

۱- تاریخچه
۲-اجزای اجاق گاز
۳-انواع اجاق گاز
۴-کارکرد
۵-بهداشت
۶-عيب يابي و تعمير اجاق گاز

تاریخچه

اجاق‌های گاز از اوایل سده نوزدهم میلادی تولید شدند و بس از مدتی به تولید صنعتی و انبوه رسیدند.

اجزای اجاق گاز

بطور معمول، یک اجاق گاز فر دار امروزی، از این اجزاء تشکیل شده‌است. بدنه، عایق، چند راهه‌ها، شیرها، نازل‌ها، محفظه یا لوله‌های رابط، مشعل‌ها، شمعک (پیلوت)، ترموکوپل، فندک، ترموستات، درجه تنظیم حرارت، ساعت زنگ‌دار و جوجه گردان

انواع اجاق گاز

اجاق گاز به سه دسته اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز توکار یا صفحه‌ای و اجاق گاز مبله تقسیم می‌شود. در اجاق گاز صفحه‌ای، گاز و فر از هم جدا بوده و هر کدام باید جداگانه خریداری شوند، از اینرو تنوع بیشتری در انتخاب اجاق گاز و فر خواهیم داشت و نکته مثبت دیگر این که اجاق گاز توکار فضای کمتری را نسبت به اجاق گاز مبله اشغال می‌کند. اجاق گاز رومیزی ارزان‌ترین نوع اجاق گاز است؛ و بیشتر مناسب آشپزخانه‌هایی با پخت و پز کم و یا شرکت‌ها می‌باشد.

کارکرد

گاز توسط شلنگ به اجاق متصل می‌شود. این گاز ابتدا به چند راهه می‌رسد که شیرها بر روی آن نصب شده‌اند. در صورت بازبودن شیر، گاز پس از عبور از شیر به نازل رسیده و به داخل لوله‌های رابط تزریق می‌شود. از آنجا که نازل اندکی با لوله رابط فاصله دارد، هوا نیز همراه با گاز به داخل لوله‌های رابط کشیده می‌شود. مخلوط هوا و گاز در مشعل و در مجاورت شعله پیلوت، محترق می‌شوند.

بهداشت

اجاق‌های گاز، دردسرهای ناشی از ساعت‌ها آشپزی در مقابل آتش و دود در روش‌های قدیمی‌تر را کم نموده‌اند.[۲] با این وجود، برخی محققان بر این اعتقادند که آشپزی با اجاق گاز، بخارات و سموم سرطان‌زای بیشتری را تولید می‌کند و خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش می‌دهد.


تعمير اجاق گاز ، عيب يابي و ارائه راه حل تعميرات اجاق گاز

عيب يابي اجاق گاز

1- مشکل: مسدود شدن با باقی مانده های مواد غذایی

كارشناس ايران صنعت : تجمع چربی و یا وجود تکه های خوراکی، یکی از رایج ترین علل روشن نشدن اجاق و مسدود نمودن جریان گاز به شمار می رود.

راه حل:

اول توری که بر روی شعله مشکل دار قرار دارد را بردارید. سپس کلاهک آن را از جایش خارج کنید. با پایه مهم و موم شده شعله نیز همین کار را انجام دهید. ممکن است نیاز باشد چند پیچ را باز کنید. محل را با استفاده از حوله گرم و نم دار تمیز کنید. پایه شعله را در سرکه یا آب گرم خیس کرده و هر گونه چربی را با استفاده از مسواک و برس پاک نمایید. در آخر، توسط خلال دندان و یا جریان هوا، سوراخ های شعلع را تمیز کنید.
وسایلی که برداشته اید را سر جایش قرار دهید. احتمالا مشکل شما برطرف شده و گاز روشن خواهد شد. اگر مسئله همچنان پابرجا بود، ممکن است پیچ خوردگی در منبع گاز و یا معضلی بزرگتر وجود داشته باشد. در این گونه موارد، تماس با یک تعمیرکار مجرب توصیه می گردد.

2- وجود نشتی و اتصال نامناسب در اجاق

كارشناس ايران صنعت : 

به دلیل آن که اجزای قابل جا به جایی زیادی در بالای اجاق وجود ندارد، احتمال دارد در جریان ها نشتی و اتصال نامناسب رخ دهد؛ به خصوص هنگام نصب یا تمیز کردن. اگر سیم هایی که شعله را به ماژول کنترل (فندک) متصل می کنند ارتباط درستی نداشته باشند، جرقه لازم برای روشن شدن شعله ایجاد نخواهد شد.

راه حل:

در قدم اول، دوشاخه اجاق را از پریز درآورید تا جریان برق قطع شود. شبکه آهنی و کلاهک شعله مشکل دار را بردارید. پایه مهر و موم شده شعله را برداشته و به دنبال سیم های قطع شده و مشکل دار بگردید. آن ها را تعمیر نموده و جریان را برقرار سازید. پایه و دیگر اجزا را سر جایشان قرار داده، برق دستگاه را وصل کنید و دوباره اجاق را امتحان نمایید.

تعمير اجاق گاز ، عيب يابي و ارائه راه حل تعميرات اجاق گاز

3- مشکل: خرابی فندک

كارشناس ايران صنعت : اگر تمام کارهایی که در بالا به آن ها اشاره نمودیم را انجام داده اید و مشکل همچنان پا بر جاست، ممکن است فندک گاز دچار مشکل شده باشد. یک راه ساده برای این که بفهمیم فندک نیاز به تعویض دارد یا خیر، این است که چراغ ها را خاموش کرده دستگیره آن را بچرخانیم. اگر جرقه به جای آبی روشن، نارنجی یا زرد رنگ بود، شما نیاز به تعویض فندک خواهید داشت.

راه حل:

گاز و برق اجاق را قطع کنید، کلاهک شعله را بردارید و با استفاده از پیچ گوشتی، پایه را جدا کنید. اتصال سیم هایی که از درون فندک بیرون آمده اند را قطع سازید.
فندک ها معمولا از سیستم هایی ساده برای قطع شدن استفاده می کنند، بنابراین شما نیازی به بریدن و یا جدا ساختن سیم ها نخواهد داشت. مدل اجاق خود را برای تهیه فندک مناسب چک کنید. بعد از جایگزینی با فندک جدید، نسبت به قرار دادن دوباره تجهیزات اقدام نموده و بار دیگر کارکرد درست آن را مورد بررسی قرار دهید.
اگر مشکل شما با این راه ها برطرف نشد، احتمالا جایگزینی سوییچ فندک و یا ماژول کنترل آن می تواند مشکل را برطرف نماید. در غیر این صورت، با تعمیرکاری حرفه ای و مجرب تماس بگیرید.


منابع : وي كي پديا ، iranstyle.ir  ، ويرايش ايران صنعت (www.irsanat.com)

برچسپ ها :تعمير اجاق گاز ، عيب يابي و ارائه راه حل تعميرات اجاق گاز  تعمیرگاه مجاز خدمات اجاق گاز . تعمیرات اجاق گاز های رومیزی ،توکار و تعمیرات اجاق گاز فردار ،تعمیرات اجاق گاز ایرانی ، ایتالیایی و چینی ، تعمیرات اجاق گاز در تهرانپارس ، حکیمیه ، گلبرگ ، نارمک ، دردشت ، اتوبان باقری ، تعمیرات تخصصی اجاق گاز در تمام نقاط تهران  سرویس و خدمات انواع اجاق گاز های ایرانی ، ایتالیایی ، چینی ، امریکایی و ...  قدیمی و جدید : لامیرا ، فلیم ، لتو + ، زیگما ، استیل البرز ، کن ، ایلیا استیل ، ماژیک شف و کلیه مارکهای موجود در بازار ، حتی مارکهای متفرقه و بانه ای ،تعمیرات تخصصی اجاق گاز در تمام نقاط تهران ( 694 14 220 ) سرویس و خدمات انواع اجاق گاز های ایرانی ، ایتالیایی ، چینی ، امریکایی و ...  قدیمی و جدید : لامیرا ، فلیم ، لتو + ، زیگما ، استیل البرز ، کن ، ایلیا استیل ، ماژیک شف و کلیه مارکهای موجود در بازار 

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1396/3/21     
تعداد مشاهده :3898

ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : نگهداری وتعمیرات


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 69
تاریخ :1403/2/12
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.